zondag 1 maart 2020

Uitnodiging lezing 'Waarom Vlissingen in 1548 de eerste stad was die Jacob van Deventer van keizer Karel V in kaart moest brengen.

Beste Vrienden van het muZEEum en het Archief van Vlissingen,

Het voelt altijd een beetje vreemd om uitnodigingen te versturen voor een evenement waarin ik zelf een rol heb: in dit geval de Vrienden-lezing op 11 maart 2020. Ik doe het natuurlijk toch omdat de bestuursleden de taken onder elkaar hebben verdeeld en ik de opdracht heb om van tijd tot tijd de leden digitaal op de hoogte te stellen van de activiteiten.

De titel van de lezing is: Waarom Vlissingen in 1548 de eerste stad was die Jacob van Deventer van keizer Karel V in kaart moest brengen.

De lezing gaat over een belangrijk onderdeel van mijn onderzoek van de laatste drie jaar naar de bevolkingsaantallen van  Zeeuwse steden tussen 1500 en 1800. Vlissingen speelt hierin een cruciale rol. Dit is de eerste keer dat ik met dit onderwerp naar buiten treed.

Het programma:
19.30 uur Inloop met koffie/thee
20.00 uur aanvang lezing
21.00 uur Afsluiting met een drankje

De toegang is gratis voor leden. Plaats van Handeling: Zeeuws Maritiem muZEEum, Nieuwendijk 15 te Vlissingen. 

U kunt u aanmelden via het e-mailadres:
vriendenmuzeeum@zeelandnet.nl 

Met vriendelijke groet,
Namens de vereniging Vrienden van het muZEEum en het Archief van Vlissingen
Peter van Druenen
voorzitter