vrijdag 31 augustus 2018

Film én lezing over Betje Wolff

Beste vrienden van het muZEEum en het Gemeentearchief Vlissingen,

Enige tijd geleden heb ik de rechten gekregen om de documentaire Betje Wolff, een feministe in de Beemster (van regisseur Paul Kramer) te mogen vertonen voor onze leden. Vanwege het drukke programma van de Vrienden dit jaar is het daar nog niet van gekomen, totdat ik Leo Hannewijk, directeur van Film by the Sea, hierover vertelde. Hij stelde me voor om de film tijdens het festival te vertonen, inclusief een korte lezing over Betje Wolff. De toegang zou gratis zijn.

Uiteraard kon ik daar geen nee tegen zeggen en ons gesprek eindigde met het plan om het wat groter aan te pakken en twee voorstellingen (+ lezingen) te verzorgen.

Alle details zijn nu bekend en ik heb dan ook het voorrecht om u voor een van deze twee voorstellingen uit te nodigen. Ikzelf zal de beide keren de inleiding verzorgen omdat in de documentaire vooral de tijd van Betje in Noord-Holland aan de orde komt. Ik zal proberen de Vlissingse context te schetsen. De voorstellingen zijn op:

Zaterdag 15 september om 12:30 én 14:45 uur. 

Alle verdere informatie staat op: https://www.filmbythesea.nl/voorstellingen/betje-wolff-een-feministe-de-beemster
Hier kunt u ook de (gratis) kaarten reserveren.

Ik reken op een grote opkomst!

Met vriendelijke groet,
Namens de vereniging Vrienden van het muZEEum en het Gemeentearchief Vlissingen
Peter van Druenen
voorzitter